Ból kręgosłupa. Jak go uniknąć?

Ból kręgosłupa

Każdy z nas przez większość dnia utrzymuje pionową postawę ciała, co jest znaczącym obciążeniem dla naszego kręgosłupa. Dodając do tego wielogodzinne dźwiganie ciężkich przedmiotów, możemy z całą pewnością stwierdzić, że nasz krzyż nie ma lekko. Kręgosłup pracuje bez przerwy, a stopy są narażone na stałe obciążenie. W wyniku tego dochodzi do bólu kręgosłupa, który może skutecznie uprzykrzyć nam życie.

„Dla dobra naszych stóp i kręgosłupa powinniśmy zaopatrzyć się w odpowiednie obuwie i wkładki ortopedyczne.”

To zdanie powtarza większość lekarzy rodzinnych, ortopedów i fizjoterapeutów zawsze wtedy, gdy w ich gabinecie pojawia się pacjent z silnym bólem kręgosłupa. Aby tego uniknąć, musimy przede wszystkim zadbać o „oprawę” naszych stóp, czyli o dobre obuwie, a konkretniej o to, co znajduje się w jego środku.

Skórzane, przewiewne buty o odpowiednio dobranym rozmiarze oraz indywidualne wkładki do obuwia to zdrowa podstawa dla naszego kręgosłupa. Używanie wkładek ortopedycznych zmniejsza napięcie mięśniowe i ustawia kręgosłup w naturalnym, fizjologicznym położeniu. Dodatkowo ogranicza ryzyko kontuzji i zwyrodnień.

Choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa

Choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa powstaje przede wszystkim wskutek noszenia złego obuwia, które nie posiada odpowiednich wkładek. Jeszcze kilkanaście lat temu uważano, że na tę chorobę zapadają wyłącznie osoby starsze. Twierdzono, że jest ona związana wyłącznie z wiekiem. Rozwój medycyny doprowadził do zmiany tego przekonania. Obecnie mamy pewność, że główną przyczyną choroby zwyrodnieniowej jest źle dobrane obuwie. Równie ważnym powodem jest choroba reumatyczna stawów, która bezpośrednio prowadzi do zwyrodnień. Jednak zawsze wtedy, gdy zwyrodnienie zauważamy u osób przed 40 rokiem życia, to możemy być pewni, że jego przyczyna leży po stronie noszenia złego obuwia i niedbałości o kręgosłup.

Ból kręgosłupa, a wady postawy

Wrodzone lub nabyte wady postawy bezpośrednio doprowadzają do bólu kręgosłupa, który może nam doskwierać nawet przez wiele lat. W takim przypadku zastosowanie profilaktycznej wkładki ortopedycznej jest całkowicie niezbędne. Indywidualnie stworzona wkładka pomoże nam w odpowiednim ustawieniu kręgosłupa, miednicy, kości nóg, stopy i stawów. Dzięki temu nie będzie dochodzić do nacisku na nerwy, czyli do wystąpienia bólu.

Jak wyleczyć ból kręgosłupa?

Leczenie bólu kręgosłupa możesz zacząć od wizyty w sklepie ortopedycznym, w którym specjaliści stworzą dla Ciebie indywidualną wkładkę do butów. Następnie możesz udać się do lekarza w celu przepisania skierowania na masaże lecznicze lub ćwiczenia gimnastyczne. Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w pierwszej kolejności zalecamy kupno wkładki do obuwia. Odpowiedź jest prosta. Noszenie wkładki szybko likwiduje ból, a z czasem również leczy kręgosłup, natomiast masaż i ćwiczenia nie przynoszą tak szybkiego ukojenia. Ból kręgosłupa to jedna z najbardziej dokuczających przypadłości, dlatego w pełni rozumiemy to, że chcesz jak najszybciej poczuć ulgę.

Ból kręgosłupa. Jak go uniknąć? written by Redakacja Ortopedycznie.plśrednia ocen4/5 - 4oceny użytkowników