Zdrowe stopy to zdrowy kręgosłup

[Głosów:3    Średnia:2.7/5]

Szukasz przyczyny bólu pleców. Winisz za to twardy materac, zbyt małą ilość ruchu, niewygodne krzesło w pracy, stres, a przyczyna może się okazać zupełnie inna. Za zdrowie kręgosłupa przede wszystkim odpowiadają stopy.

Większość z nas ma większe lub mniejsze problemy ze stopami. Na palcach ręki można by wymienić osoby, które posiadają nieskazitelnie zdrowe stopy. Cała reszta powinna każdego dnia dbać o tę część ciała, która musi nas dźwigać przez wiele godzin. Jednak nie tylko budowa jest tu kluczowa, ale przede wszystkim to, w jaki sposób stawiasz stopy. Niektórzy z nas są przyzwyczajeni do niepoprawnego sposobu chodzenia, który wpływa na przeciążenie wszystkich mięśni i stawów, a w tym również kręgosłupa.

Wady w budowie stóp oraz nabyty zły sposób chodzenia można wyleczyć poprzez noszenie indywidualnych wkładek do obuwia. Taką wkładkę tworzy się na specjalne zamówienie po komputerowym badaniu stóp. Nowoczesna forma diagnostyki obrazuje nie tylko problemy w budowie kości, ale również sposób chodzenia i porównuje go do najlepszych, najzdrowszych wyników. Dzięki temu można stworzyć taką wkładkę do obuwia, która rzeczywiście zwalcza wszystkie problemy danej stopy.

Jak niepoprawny sposób chodzenia wpływa na kręgosłup?

Osoby, które stawiają stopy zbyt mocno na piętach, mają odchyloną sylwetkę do tyłu. Taki sposób chodzenia sprawia, że odczuwają silny i częsty ból w okolicy kości ogonowej, który przypomina rwanie. U innych osób równie częstym problemem jest stawianie całej stopy od razu na podłodze. W ten sposób nie przenoszą ciężaru ciała z pięt na palce. W efekcie występuje ból na wysokości krzyża. Jeżeli dokucza ci ból szyi, karku i ramion, to z całą pewnością można stwierdzić, że masz stale mocno napięte mięśnie w górnej części pleców. Najwidoczniej stawiasz stopy na palcach, dlatego ciężar ciała spoczywa przede wszystkim na przedniej części stopy.

Niestety zmiana nabytego sposobu chodzenia jest bardzo trudna bez użycia specjalnych wkładek ortopedycznych, które poniekąd zmuszają stopy do prawidłowego ułożenia i zdrowego chodu. Jeżeli chcesz raz na zawsze pożegnać się z bólem pleców, to przyjdź na komputerowe badanie stóp do dobrego sklepu ortopedycznego, by specjalista stworzył dla ciebie najlepszą wkładkę do obuwia.

Zdrowe stopy to zdrowy kręgosłup written by Redakacja Ortopedycznie.plśrednia ocen2.7/5 - 3oceny użytkowników